دزدگیر باغ و محیط های باز

دزدگیر باغ و محیط های باز

با توجه به تعریف محیطی و نیاز های هر کاربری  و همچنین درجه امنیت و دیگر جزئیات می توانیم دستگاه های دزدگیر را در موارد مختلفی مورد بررسی قرار دهیم مثلا دزدگیر باغ ، دزدگیر خانه ، دزدگیر فروشگاهی واماکن ، دزدگیر خودرو ، دزدگیر حیاط و دیگر موارد ما در این مقاله کوچک سعی کرده ایم تا ویژگی های یک دزدگیر مناسب برای محیط های باز مانند باغ را معرفی کنیم.

محیط های مانند باغ ، حیاط و محوطه های باز صنعتی و هر محیطی که رفت آمد حیواناتی از قبیل گربه ، سگ ، موش و انواع حیوانات موزی مانند مارمولک و یا انواع پرندگان در آن آزاد باشد و در واقع بلامانع و یا غیر قابل جلوگیری باشد را می توان در یک دسته جدا گانه تحت عنوان محیط های باز مورد بررسی قرار داد برای این گونه از محیط ها نصاب دزدگیر باید شناخت کامل از انواع سنسور های کم خطا مخصوص محیط های باز داشته باشد ، که از انواع آن می توان به چشمی های وزنی و حجمی ، چشمی های لیزری یا خطی و …. اشاره کرد. شما می توانید با رجوع به (لینک انواع سنسور های مناسب برای دزدگیر  ) اطلاعاتی را در مورد انواع سنسور ها  به دست بیاورید.در محیط های باز و دور از دسترس ترکیب سیتم دوربین مدار بسته با دزدگیر ترکیب بسیار خوبی است یعنی در صورت بروز هشدار شما ابتدا دوربین را چک می کنید و سپس در صورت لزوم به محل مراجعه می کنید.  در ادامه ویژگی های خاص برای دزدگیر هایی مناسب برای محیط ها باز را بررسی خواهیم کرد.

دزدگیر باغ و حیاط

قابلیت فعال و غیر فعال کردن آلارم صوتی :

اگر محل نصب دزدگیر در باغ یا ویلا به گونه ای است که آلارم صوتی دستگاه دزدگیر موثر نیست بهتر است آلارم های صوتی را غیر فعال کنید تا در صورت بروز مشکل فرصت کافی برای رسیدن به محل برای شما یا فردی که در نزدیکترین مکان نسبت به محل نصب دزدگیر می باشد فراهم شود به عنوان مثال شما یک ویلا یا باغ در اطراف شهر دارید و اگر دستگاه دزدگیر نصب شده در آن محل شروع به پخش آلارم صوتی کند در آن اطراف و در محدود 100 الی 200 متری کسی برای مشکوک شدن نباشد و یا به عبارتی محل نصب دزدگیر جایی پرت و دور از دسترس باشد ، آلارم صوتی دیگر چندان فایده ای ندارد و تنها عملکرد آلارم صوتی این خواهد بود که یک دستگاه دزدگیر در محل وجود دارد.

بنابراین با این فرض که محیط نصب دزدگیر جایی پرت و دور از انظار عموم است بهتر است از آلارم صوتی استفاده نکنیم ، در این حال دستگاه به راحتی و بدون اینکه سارق به دنبال تخریب آن باشد با شما تماس خواهد گرفت و سارق از همه جا بی خبر از حضور شما قافل گیر خواهد شد اما در صورت پخش آلارم قطعا سارق یا اقدام به تخریب دستگاه می کند و یا کار خود را با تعجیل انجام داده و متواری می شود.

قابلیت ایجاد آلارم صوتی :

اگر محیط فضای مورد نظر جوری باشد که رفت آمد اطرف آن صورت می گیرد یا افرادی در اطراف محیط هستند که به آلارم صوتی توجه خواهند کرد می توانید از این نوع هشدار نیز استفاده کنید .

البته شاید از خودتان بپرسید که خوب امروزه همه دستگاه های دزدگیر این ویژگی را دارا می باشند پس چرا در اینجا به عنوان مهم ترین قابلیت دزدگیر اماکن از نظر نویسنده مطلب این قابلیت ذکر شده است ، خوب شما بپرسید من هم جواب می دهم (یک استیکر لبخند) خوب با چند سوال به شما دلیل را خواهم گفت:

اول اینکه در صورت قطع سیم بلندگو توسط سارق چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

دوم اینکه با فرض قطع شدن سیم بلندگو دستگاه بلندگو پشتیبان خواهد داشت ؟

سوم اینکه امروزه بسیاری از اماکن تجاری و فروشگاه های دزدگیر دارند با این فرض صدای همه دزدگیر ها شبیه هم خواهد بود ؟

حال اینکه ما موبایلمان را با توجه به صدای آن می شناسیم چرا دزدگیرمان هم دارای صدای منحصر به فرد خود نباشد، چهارم اینکه در صورت اتصال سیم های بلندگو به یک دیگر آیا دستگاه به کار خود ادامه خواهد داد یا  دستگاه دچار نقص فنی خواهد شد و پنجم اینکه در صورت پخش صدای هشدار توسط دستگاه دزدگیر تا چه زمانی این آلارم صوتی پخش خواهد شد و اینکه این زمان متناسب با خلوت بودن و شلوغی منطقه و یا نوع منطقه توسط دستگاه قابل تنظیم است.

دو دستگاه در یک دستگاه یا بخش بندی محیط برای دزدگیر :

قابلیت فعال شدن دستگاه دزدگیر در دو بخش مجزا امکان خاصی را برای کنترل محیط های باز برای کاربر فراهم می کند به عنوان مثال اگر باغ شما دارای دو قسمت باغ و ویلای داخلی باشد شما در زمان هایی که در باغ هستید نیز می توانید از دزدگیر برای امنیت خودتان استفاده کنید به این صورت که سنسور های داخلی خانه را به عنوان بخش یک و سنسور های داخل باغ را به عنوان بخش دو تنظیم کنید و در وقت خواب بخش مربوط به باغ را فعال کنید تا در صورت رفت آمد در داخل باغ متوجه شوید.

قابلیت کنترل از راه دور به طرق مختلف :

بسیاری از دستگاه های دزدگیر موجود در بازار قابلیت کنترل از طریق ریموت کنترل و صفحه کلید را دارا می باشند اما بخش کمی قابلیت کنترل از طریق سیم کارت (پیامک و برنامه هوشمند) را همراه با ریموت کنترل و صفحه کلید دارا می باشند .

البته دستگاه هایی هم هستند که قابلیت فعال و غیر فعال شدن از طریق ریموت ، صفحه کلید و خط تلفن را دارند که در این حالت شما نسبت به کیفیت دریافت فرامین از طریق خط تلفن توسط دستگاه باید مطمئن بشوید و در نهایت دستگاه هایی که تمام این ویژگی ها را با هم دارا می باشند یعنی ریموت ،صفحه کلید ، پیامک ، برنامه هوشمند و منو صوتی از طریق خط ثابت (ارتباط با منو صوتی دستگاه دزدگیر دقیقا مشابه برقرای ارتباط با منو های صوتی وگویا مراکز بزرگ مانند اپراتور های سیم کارت می باشد مثلا دستگاه می گوید برای غیر فعال شدن دستگاه شماره یک را یزنید و شما باز زدن شماره یک دستگاه را غیر فعال خواهید کرد ) البته شاید به نظر شما وجود این تعداد راه دسترسی قدری زیادی به نظر بیاید اما به جهت ایجاد امنیت کامل نیاز است مثلا در مواقع شورش که گاها سیم کارت ها به جهت امنیتی  غیر فعال می شوند تنها راه کنترل از راه دور خط تلفن می باشد.

دستگاه دزدگیر شرکت بیواز تمام قابلیت های ذکر شده را دارا می باشد ضمن اینکه هنگام بروز آلارم و برقراری تماس از طریق خط تلفن با مخاطب مورد نظر در انتهای پخش پیام هشدار از مخاطب درخواست رمز شده و مخاطب می تواند حتی با دریافت تماس هم دستگاه را کنترل کند.

رله با قابلیت کنترل از راه دور :

رله در یک کلام یک کلید برقی است مانند کلید یک پل که همه ما در خانه هایمان از آن استفاده می کنیم البته به جای اینکه آن را با دست خاموش و روشن کنیم با برق خاموش و روشن می کنیم و حال اگر یک رله داشته باشیم که با توجه به دستگاه دزدگیر بتوانیم از راه دور آن را فعال یا غیر فعال کنیم در واقع چند کلید هوشمند خواهیم داشت .

با رله هایی که قابلیت کنترل از راه دور را دارا می باشند هر کاری می توان کرد مثلا باز کردن درب یا خاموش و روشن کردن یک یا چند لامپ ( وقتی که دور از محیط هستید می توانید با این کار شرایط حضور در محیط را شبیه سازی کنید ) یا بستن شیر گاز به هنگام بروز مشکل آتش سوزی با کمک از اهرم الکترومکانیکی مخصوص و خاموش و روشن کردن پمپ آب برای آبیاری و ده ها کار دیگر بنابراین از این ویژگی دستگاه های دزدگیر هوشمند به سادگی نگزرید و این ویژگی را در انتخاب یک دستگاه مناسب موثر قرار دهید.

قابلیت پنهان سازی :

پنل اصلی دستگاه دزدگیر باید حدالمقدور از دسترس خارج باشد تا در مواقع سرقت یا مواردی از این قبیل با آسیب رساندن سریع به دستگاه موجب از بین رفتن دستگاه نشود .

در باب این موضع دستگاه دزدگیر باید قابلیت این را داشته باشد که در صورت پنهان شدن در جایی که محدودیت آنتن دهی وجود دارد قابلیت صحت عمل را دارا باشد و کمبود آنتن دهی موجب عدم کارکرد صحیح نشود، مثلا قابلیت ارتقاع آنتن gsm برای دستگاه های سیم کارتی و قابیت پشتیبانی از ریموت های برد بلند.

قابلیت تنظیم از راه دور :

نه اشتباه نخواندید و امیدوارم اشتباه هم متوجه نشده باشید قابلیت تنظیم از راه دور یعنی  بتوانیم تمام تنظیمات دستگاه مانند تنظیم مخاطبین ، ریموت کنترل و هشدار های دستگاه را از راه دور انجام دهیم .

مثلا اگر بخواهیم به یکی از مخاطبین پیام های هشدار قطع و وصل برق ارسال نشود یا یک ریموت را به طور موقت غیر فعال کنیم یا یک سنسور را که داعما خطا می دهد را به جهت کارکرد بقیه سیستم در حالت غیر فعال قرار دهیم ، قابلیت تنظیم از راه دور در این موارد و بسیاری دیگر که در این مجال نمی گنجد (لینک قابلیت تنظیم دستگاه بیواز از راه دور) به درد ما خواهد خورد .

البته با توجه به توضیحاتی که در رابطه با رابط کاربری بیان شد باید حواسمان باشد که تبلیغات ما را به اشتباه دچار نکند چرا که برخی از رابط کاربری ها برای تنظیم دستگاه از راه دور به شکل نامناسب ، پیچیده و متناسب برای متخصصین و یا بسیار ضعیف عمل کرده اند و یا تنظیمات ناچیز را از راه دور قادر ساخته اند اما قابلیت تنظیم از راه دور را به خود اختصاص داده است و در واقع با وجود یک قطره خبر دریایی شدن می دهند.

هشدار دهنده ها :

دستگاه های دزدگیر مختلف در بازار هر یک مواردی را به کاربر هشدار می دهند مثلا قطع و گاها حتی وصل برق ، قطع سیم بلندگو ، قطع خط تلفن ، اشغال ماندن خط تلفن (سارقین حرفه ای گاها برای اینکه جایی را مورد سرقت قرار دهند به جهت اینکه هشدار قطع سیم بلندگو ارسال نشود خط تلفن را در حالت اشغال قرار می دهند ) ، باز شدن درب دستگاه ، ورود به منو تنظیمات از طریق صفحه کلید و … ، ورود رمز اشتباه و دیگر مسائل ،شما باید هنگام تهیه دستگاه دزدگیر این که چه تعداد از این هشدار ها برای دستگاه مقدور است را نیز مورد توجه قرار دهید.

رابط کاربری و تنظیمات :

رابط کاربری در یک جمله یعنی با کمترین آموزش بتوانیم مطلبی را یاد بگیریم و همچنین به جهت سهولت رابط کاربری آموزش ها را فراموش نکنیم دستگاه های دزدگیر موجود در بازار به جهت عدم هزینه برای این مسئله و همچنین عدم برنامه ریزی و به جهت کاهش هزینه های تمام شده نتوانسته اند یک رابط کاربری مناسب و در خور ارائه بدهند و در ضعیف ترین حالت از یک سون سگمنت (نمایشگر تک عددی) یا در نهایت یک ال سی دی کارکتری به جهت تنظیمات استفاده کرده اند.

البته این موضوع با توجیه اینکه تنظیمات دستگاه فقط یک بار انجام می شود پنهان می شوند اما شما در روز های اول با آن به مشکل برمی خورید مثلا بسیار رایج است که در روز های نخستین نصب دستگاه دزدگیر تمام حافظه های تماس را از شماره های دوستان پر می کنیم و چند روز بعد وقتی متوجه می شویم ممکن است حتی به خاطر یک مشکل کوچک دستگاه به همه خبر دهد  و با همه تماس بگیرد و همه را ناراحت کنید ، اقدام به پاک کردن شماره ها می کنیم .

در این مرحله است که یک رابط کاربری خوب می تواند به ما کمک کند چرا که یا باید خودتان این کار را انجام دهید یا به نصاب هزینه پرداخت کنید  البته در این مرحله نباید به صحبت متخصصین چندان اهمیت داد و خودمان باید با دستگاه کار کنیم تا متوجه سهولت ، سادگی و سرعت رابط کاربری بشویم چرا که پیچیده ترین دستگاه ها هم توسط نصاب در چند دقیقه آماده به کار می شوند و در نهایت ما می مانیم و دستگاه دزدگیر ،تنها دستگاه دزدگیر کشور با ال سی دی رنگی و منو گرافیکی و تماما فارسی در دستگاه دزدگیر شرکت بیوازاست که توانسته یک رابط کاربری آسان  و مشابه موبایل هایی که همه ما با آن آشنا هستیم را به ما بدهد.

با توجه به مطالب گفته شده ، دستگاه دزدگیر مورد نظر ما باید تمام یا تعدادی از این ویژگی هایی را که بیان داشتیم متناسب با نیاز و هزینه  کاربر دارا باشد.

به خواندن ادامه دهید

پست های مرتبط

  • اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن دزدگیر اماکن یا سیستم های امنیتی یکی از تجهیزاتی می باشد که می تواند در اماکن مختلف مسکونی و تجاری به کار رفته

    اطلاعات بیشتر
  • آیا به دزدگیر نیاز داریم؟ هر کسی سزاوار این است که در خانه خود احساس امنیت کند ، و بنابراین مهم است که اقداماتی را برای تحقق بخشیدن به این موضوع

    اطلاعات بیشتر
  • دزدگیر خانه و منازل مسکونی خانه ، منزل ، محیط مسکونی یا هر عبارت دیگری که نماد خانه و خانواده است بیان گر این مهم است که در این

    اطلاعات بیشتر